Lokala ordningsregler

Allmänt gäller:

  • Vardagar ska det vara dämpat efter kl. 22.00 och tyst efter kl. 23.00
  • Fredag och lördag ska det vara dämpat efter kl. 23.00 och tyst efter midnatt

För gästlägenheten gäller:

  1. Du kan boka max två perioder åt gången med ett uppehåll på sju dagar. En period är max sju dagar i följd. Bokningar kan tidigast göras ett år i förväg.
  2. Avbokning måste det göras minst fyra dagar innan första bokade dag och ska göras via sms eller per jourtelefonen (076-250 65 94). Försenad avbokning medför kostnad.
  3. Betalningen sker kontant eller med Swish: 123 165 71 47 vid nyckelhämtning.
  4. Den medlem som bokar är ansvarig för sina gäster och att lägenheten lämnas städad.
  5. Det är självhushåll som gäller och dina gäster får därför ta med egna lakan och hand­dukar samt städa efter sig, enligt städlistan, som finns i gästlägen­heten.
  6. Städning ansvarar medlemmen för och det skall ske oavsett hur många nätter den använts. Städlista att följa finns tillgänglig i lägenheten. Kylskåpet skall inte stängas av. Om det inte är städat vid nästa tillträde uppmanas medlemmen att ta kontakt med föregående medlem som hyrt lägenheten, så att denne får komma och städa.
  7. Anmäl om något saknas eller är trasigt via länken på föregående sida.
  8. In-/utcheckning sker kl 12. Lägenheten skall då vara städad och klar för nästa gäst.
  9. Obs! Rökförbud gäller i gästlägenheten, det är också, av allergiskäl, förbjudet att ta med husdjur.
  10. Obs! Parkering utanför 12C är inte tillåten.

För föreningslokalen gäller: 

Föreningslokalen kan hyras av utomstående, men f.ö. gäller samma regler om ansvar och ordning som för gästlägenheten.